در پی سفر مدیرکل شیلات هرمزگان به شهرستان پارسیان:

دیدار مدیرکل شیلات هرمزگان با کارکنان و جمعی از صیادان شهرستان پارسیان

33.jpg

مدیرکل شیلات هرمزگان به همراه معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان و مدیرعامل اتحادیه تعاونی های صیادی استان هرمزگان در راستای بررسی مسائل و چالش های جامعه شیلاتی و بازدید از فعالیت های شیلاتی شهرستان پارسیان به این شهرستان سفر کردند و با جامعه صیادی این شهرستان دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، در این دیدار مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به اهمیت و جایگاه جامعه صیادی و فعالیت های شیلاتی در شهرستان پارسیان اشتغال زایی و رونق اقتصادی را یکی از دست آورد های مهم فعالیت های شیلاتی در شهرستان پارسیان خواند.

مسعود بارانی با اشاره به اینکه تعاونی های صیادی نقش مهمی در در تسهیل خدمات رسانی به جامعه صیادی دارند و تصریح کرد: تعاونی های صیادی باید فعال تر شوند و پویایی بیش از پیش تعاونی های صیادی بدون شک ارتقا و تسهیل در خدمات رسانی به جامعه صیادی را در پی دارد.

وی با تأکید بر لزوم هم‌افزایی و تعامل مستمر میان جامعه صیادی، تعاونی‌های صیادی و مجموعه شیلات اظهار داشت: خوشبختانه شهرستان پارسیان از ظرفیت‌های ارزشمندی در حوزه صید و صیادی برخوردار است و توسعه این ظرفیت‌ها نیازمند مشارکت فعال بهره‌برداران، حمایت دستگاه‌های اجرایی و برنامه‌ریزی هدفمند است. شیلات هرمزگان نیز با تمام توان در راستای رفع مشکلات و پیگیری مطالبات جامعه صیادی این شهرستان تلاش خواهد کرد.

بارانی همچنین با اشاره به اهمیت حفظ و بهره‌برداری پایدار از منابع آبزیان افزود: صیادان به عنوان حافظان و بهره‌برداران اصلی دریا نقش مهمی در صیانت از ذخایر آبزیان دارند و رعایت ضوابط و مقررات صید، استفاده از روش‌های اصولی و همکاری در اجرای برنامه‌های مدیریتی، زمینه‌ساز تداوم فعالیت‌های صیادی و حفظ این سرمایه ارزشمند برای نسل‌های آینده خواهد بود.

http://shilathormozgan.ir/ipsm2