تجلیل مدیرکل شیلات هرمزگان از خانواده شهید والامقام «سالاری»/ صیادان، حافظان امنیت و اقتدار در دریا هستند

30.jpg

مدیرکل شیلات استان هرمزگان در دیدار با خانواده صیاد شهید «سالاری»، از شهدای گران‌قدر صیاد در دوران جنگ تحمیلی سوم، یاد و خاطره ایثارگری‌های این شهید والامقام را گرامی داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات هرمزگان، در این دیدار که با حضور مدیرکل شیلات هرمزگان، احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صیادی استان هرمزگان، رئیس اداره روابط عمومی، هماهنگی و امور شهرستان‌های شیلات هرمزگان و جمعی از صیادان برگزار شد، حاضرین ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا، یاد و خاطره آنان را زنده نگه داشتند.

مسعود بارانی در این دیدار صمیمانه اظهار داشت: امنیت و آرامش امروز میهن اسلامی مرهون خون پاک شهیدانی است که با از خودگذشتگی در برابر دشمن ایستادند و جان خود را در راه حفظ آرمان‌های انقلاب و کشور تقدیم کردند. وی با اشاره به جایگاه ویژه جامعه صیادی در هرمزگان افزود: شهید «سالاری» به عنوان یکی از جوان‌ترین شهدای جامعه صیادی در دوران جنگ تحمیلی سوم، نمادی از غیرت و شجاعت دریادلان جنوب است. صیادان ما نه‌تنها در عرصه تامین امنیت غذایی کشور پیش‌قدم هستند، بلکه در تمامی عرصه‌های حساس تاریخ انقلاب، از جمله دفاع مقدس، با تمام وجود پای آرمان‌های نظام ایستاده‌اند.

مدیرکل شیلات هرمزگان تصریح کرد: خدمت به خانواده معظم شهدا توفیقی الهی است و وظیفه ماست که با پیگیری مسائل و تکریم جایگاه این عزیزان، راه و منش شهدا را در جامعه زنده نگه داریم. صبوری و استقامت خانواده‌های شهدا، الگویی بی‌بدیل برای نسل‌های جوان جامعه است.

در ادامه این دیدار، احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهید والامقام، با بیان اینکه تکریم خانواده‌های شهدا یک وظیفه همگانی است، اظهار داشت: دیدار با خانواده شهید «سالاری» برای ما درس ایثار و ازخودگذشتگی است. این شهید بزرگوار به عنوان یکی از جوان‌ترین شهدای جامعه صیادی، چراغ راهی برای نسل امروز است تا بدانند امنیت و اقتدار امروز کشور حاصل خون چنین عزیزانی است که با بصیرت و شجاعت از مرزهای آبی کشور دفاع کردند.

وی با اشاره به اهمیت نقش جامعه صیادی در توسعه اقتصادی و تامین امنیت غذایی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درک دغدغه‌های به‌حق صیادان، تمام تلاش خود را برای حمایت از این قشر زحمتکش به کار خواهند گرفت. صیادان هرمزگانی همواره در تمامی صحنه‌های انقلاب پیشگام بوده و امروز نیز در خط مقدم اقتصاد مقاومتی قرار دارند و ما موظف هستیم با تسهیل قوانین و حمایت‌های زیرساختی، مسیر خدمت‌رسانی به این عزیزان را هموارتر کنیم.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: وحدت و همدلی میان مسئولین اجرایی استان و نمایندگان مردم، کلید حل مشکلات و پیشرفت منطقه است. همکاری نزدیک اداره کل شیلات و اتحادیه‌های صیادی نشان از عزم جدی برای حل مشکلات معیشتی و رفاهی جامعه صیادی دارد و امیدواریم با تداوم این دیدارها و پیگیری‌های میدانی، شاهد کاهش دغدغه‌های خانواده‌های معظم شهدا و صیادان شریف استان باشیم.

در پایان این دیدار، با اهدای لوح سپاس از خانواده شهید سالاری تجلیل به عمل آمد و بر تداوم مسیر خدمت‌رسانی به جامعه صیادی و خانواده‌های ایثارگران تاکید شد.

http://shilathormozgan.ir/sio13